Vad är detta?

Hejsan
Välkommen till min blogg. Det är ett försök från min sida att via bloggformen sprida lite grand när det kommer till skolans digitalisering mestadels. Det kommer också att komma in lite annat som har med skola att göra kan jag tänka mig. Om bloggen blir permanent eller inte det vet jag inte i dagsläget men vi får se. Tanken är är jag kort presenterar lite olika saker med länkar och tycker ni något verkar intressant hör av er så kan vi ta det utifrån det.

Tips 1 Edward Jensingers blogg, numera rektor i Lund. Han har varit en ledande inom debatten kring IT i skolan i många år och har mycket kloka tankar. För att läsa bloggen klicka här

Tips 2 Edpuzzle är ett verktyg där man kan lägga in filmer egna eller från bla Youtube. Man lägger enkelt in frågor i filmen till eleverna. Allt sammanställs hos dig där du ser vad eleven svarat och vilka som svarat. Ett enkelt sätt att ha koll på att eleverna gjort sin läxa och sett filmen. Länk här 

Tips 3 Jag tycker ju personligen att Sway är ett fränt verktyg i O365, så jag nämner väl det igen för de som missade sist jag tipsade om Sway. På köpet får ni min ljuva röst i den här filmen. Klicka här 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lite tips och reflektioner kring fjärrundervisning

Nyheter i Teams